szabóada 2011.07.05. 15:06

irónia

Szabó Ada:

Eszetlen-eszme-szerep-csere

 

Fura,

hogy a vakság ostora   

így ver   végig    mindazon   ki     ostoba   játékával      magát     csapja

be,     elhitetve,     hogy     bája    szíve kelyhéből   csordul    alája,  oda,

 hol  porban  vergődnek        nyomoronc   kis       eltévelyedettek,  kik

éhezve szürcsölik a nedvet,    melyet    szívükből eme   remek   szentek

szabadjára    engedtenek,   hírnökéül   a  megengesztelt      szeretetnek,

melyet ők birtokolnak  igazán,        hiszen   szentséges  magasságukból

 lehajolnak    hozzám,     hogy    hajamba    gyöngéden   belemarkolva,

 felrántsanak      a     magosba,     mert    biz’   ott    szép  az  élet  (!)   

             bár savanyú a lélek, s böjti szél szaggatja a tested, de

ott van méltó lakhelye a szentnek, s  ráadásként az  otthon   melegével

 jár a kihúzottak hajából font ostor, mellyel –ha már meguntad magad-

ütheted   a   vígan élő  nyomorultat,  míg a szerencsétlen rá nem lelend:

 azért vered, hogy legyen jobb a jobbtól,   s mert távol még  a kolostor!

 

-Ebből  én  nem   kérek!!!               -kiáltja     emberünk,    ki erényének semmisenagyságával nem kérked, de habkönnyű lelkével immáron vízen lépked.      Szőrszálaiból   -melyet ostor hasogatott-   sző magának télire 

 kalapot. S  ha  sűrűn hull  a rágalom, arcán    mea culpa,     s     szánalom,

de   ha  szüksége  úgy  hozta,      láttam,   ahogy   kalapját   megfordította,  

 hogy        toalettként          használva    a      világ      sarát          beleontsa.

 

Míg világ a világ, mindig lesz ki másként látva, más tükrében is

 Önmaga  képét  látja,   s  láttatni kívánja,

 horizontod    buzgón   bírálva.

Majd a halálban egyesülve

 véget  ér  vitánk,

s kiölti  Ránk

nyelvét  az

Egyigazság.

 

2011. 06. 27.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pengnui.blog.hu/api/trackback/id/tr943041769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pengnui 2011.07.05. 19:09:20

ha most valami rossz krimiben lennénk, akkor szépen kitekerném a nyakad, és saját nevem alatt kiadnám az írásaid :)
de a sztorit lehet, hogy valamelyikünk meg is írja :D

szabóada 2011.07.05. 19:27:41

@pengnui: elég nyakas vagyok, amint észrevetted, nem lehet, csak úúúúgy kitekerni a nyakam, de ha neked kihívás kell..?!.... akkor írjál egy JÓ krimit belőle, vagy rémisztő novellát, csak találj ki valami hangzatos nevet nekem. :)

DrHellSpawn 2011.07.05. 20:13:16

Na ezen nem fél percet agyaltam, hogy vajon mit is szeretnél vele mondani, de tetszik. :) A címből azt hittem, hogy valami "e betűs vers" lesz... :D

szabóada 2011.07.05. 20:28:57

@DrHellSpawn: Hát nem lenne rossz eszperentéül! :) Amúgy csak kiengedtem a gőzt,mert felforrt az agyvizem! A tanulsága pedig az, hoooogy ... ...
(értsd jól!)
:)

pengnui 2011.07.05. 20:57:50

@szabóada: ezt rábízom 'pokolfajzatra'
ő jobb benne :)

szabóada 2011.07.05. 21:02:53

@pengnui: Az meglehet! :) Milyen muri lenne már szerepelni egy ilyen történetben. Te a gyilkos, én az áldozat, vagy ki tudja?! A festményben is fordult a kocka...

pengnui 2011.07.05. 21:04:34

@szabóada: ui rám férne egy kis fogyás :D

szabóada 2011.07.05. 22:30:25

@pengnui: s hogy jön ez a témához? Hol jár az eszed? :D S miért nekem írod? Írjak neked edzéstervet? :D XD

pengnui 2011.07.05. 22:52:47

@szabóada: a festményes történet során, paul azért elég rendesen lead a súlyából, itt kapcsolódik, amit írtál, hogy milyen muri lenne szerepelni benne

edzésterve veled? hát ...

:D

szabóada 2011.07.06. 14:53:03

@pengnui: Húh! Én már le is főttem! :D

szabóada 2011.07.06. 15:15:38

@pengnui: tettem fel egy idei-régi verset a blogomba, a régi blogomban nem volt benne, ezért tettem ki. Hát, mit mondjak, nem egy szépirodalmi mű! :D :)Nézd meg, vagyis nézzétek meg író-, költőtársaim, és tanuljatok! :D :D Fogmosás a címe.
süti beállítások módosítása