pengnui 2011.07.03. 12:08

Párizs - Florance

- Párizsban a francia forradalom forrongó légkörében jártam. A guillotine-tól aláhulló fejek vérgőzös utcáin sétáltam, és éreztem, ahogy az embereken úrrá lesz a félelem, hatalomvágy.

 

Láttam magam előtt, ahogy az ördög a markába nevet, összekacsintottunk.

 

Ebben a környezetben találkoztam Florance-szal, aki prostituáltként dolgozott egy bordélyban, amit a szülei vezettek.

 

Tizenéves volt, amikor két bátyja megerőszakolta. Elveszett tisztessége után semmi esély nem volt arra, hogy becsülettel férjhez menjen, ezért kellet elkezdenie dolgozni. A családot el kell tartani, ha már botlása miatt …

 

Éppen harmadik gyermekét várta egyik kuncsaftjától, vagy az apjától.

Senki sem tudta. Csak az volt biztos, hogy a gyerek sorsa ugyanaz lesz, mint két testvérének volt. Valakinek eladják pár aranytallérért, ami pont elég arra, hogy bátyjai elmenjenek ünnepelni a forradalomért tett szolgálatukat.

 

Szabadság, egyenlőség, testvériség.

 

Jean egy nem túl gazda polgári családhoz került, a szülőknek nem lehetett saját gyerekük, ezért választották ezt a formáját a gyermekvállalásnak.

 

A fiú meg is hálálta  a törődést, jól tanult, segített otthon a háztartásban, ha arra volt szükség, akkor dolgozott. Tette mindez, mert szerette szüleit, hálával gondolt rájuk.

 

A családi idillnek egy nap hirtelen vége szakadt ... Jean eltűnt, nem is látták többet, csak a nyilvános kivégzésen, ahol többszörös gyilkosság vádja miatt lefejezték.

 

Minden egyes áldozata egy-egy párizsi kurva volt. Kereste az anyaképét.

 

Egyik áldozata a szépsége Yve volt. Gyermekkora látszólag békében és szeretetben telt el, minden megkapott annak érdekében, hogy egészséges szép fiatal hölgy kerekedjen belőle.

 

Még pici baba volt, amikor megvették pár rongyos aranyért. Anyja ordított, sikított, nem akarta odaadni gyermekét, de két bátyja lefogta. Tehetetlenül sírt.

 

Az alma nem esik messze a fájától. Ezt remélte a madame, mert anyja szép, formás nő volt, az egyik legismertebb utcalány Párizsban.

 

Jó befektetésnek tűnik.

 

A választás jó döntésnek bizonyult, hiszen tizenhat évesen, amikor Yve munkába állt, a szüzességének elvételére tett licitek elérték a tízezer aranyat, amire nem volt még példa a városban.

Az összeget Sade márki ajánlotta fel.

Ha azon a végzetes éjszakán Jean nem vágja ki a szívét, akkor se élhetett volna már sokat. Végzetének oka egy nem úton elkapott fertőzés volt, ami ugyan egy egészséges ember számára nem halálos, csak akkor, ha génjei eltérnek.

 

Ez a fajta eltérés elég ritkán fordult elő, ha találtak is hasonlóságot, akkor általában családtagok között.

 

Ezt a kórt mutatták ki ...-nél is, akit gyerekként nevelőintézetbe került, de nem bírtak vele, nem szelídült meg, állandóan megszökött, bandákba verődve házakat rabolt ki.

 

Így került a rendőrség érdeklődési  körébe. Egyik alkalommal, egy sikertelen rablás után ajánlatot kapott. Ő döntheti el, hogy a bitófa melyik oldalára áll.

 

Ebben az időben nehéz volt hóhért találni.

 

Utolsó munkáját szinte kéjszerű örömmel végezte el, nem sietett, ki akarta élvezni a pillanatot, hogy annak az állatnak elveszi életét, aki az ő kis galambocskáját, a kis Yve-et olyan szörnyű módon meggyilkolta.

 

A kör bezárult.

 

Florance megtébolyodott és végzett két bátyjával, akiket alig lehetett felismerni.

 

Aki látta a tetemeket élete végéig, és azon túl se feledi el azt a borzalmat, amit akkor érzett.

 

A tébolyult őrület alapos munkát végzett, kiherélt testek …

 

Florance eltűnt, ha hinni lehet a városi legendáknak, akkor arcvonásai időről-időre feltűntek a tükörben.

 

- Ha elég bátor vagy, próbáld ki, és hívd magadhoz, fejezte be a történetet. - miközben belekortyolt a bloody mary-ébe.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pengnui.blog.hu/api/trackback/id/tr93034441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabóada 2011.07.04. 16:11:48

micsoda regényvázlat! Hm.. az én tükrömben is láthatók az arcvonásai..?

pengnui 2011.07.04. 16:17:51

@szabóada: állj a tükör elé és mondogasd bloody mary nevét

users.atw.hu/odaat/leg.html

reményeim szerint hamarosan itt is olvasható lesz, ha 'pokolfajzat' veszi a fáradtságot … mesék édenből

pengnui 2011.07.04. 16:19:07

@szabóada: és nem regényvázlat, bár akár az is lehetne, hanem egy több részes 'novellakötet' egyik darabja, a másik a sírásós, amit szintén megtalálhatsz itt

szabóada 2011.07.04. 17:11:40

@pengnui: Júj, ezentúl nem nézegetem magam a tükörben, ha sötét van! :) Ezekről a novellákról a Parfüm című regény jut eszembe. Nem bírtam végig olvasni, ezért jó, hogy a novella hamarabb véget ér, és utána még van időm könnyedebb vizekre evezni. :)

pengnui 2011.07.04. 17:27:31

@szabóada: pedig mekkor egy novella

nézzed meg filmen, sic,

szabóada 2011.07.04. 17:33:37

@pengnui: jól van na, épp azt mondom, hogy jobban szeretem az ilyen témákat novellában!! :D :P Nem szoktam filmet nézni, egyébként meg éppen egy 783 oldalas, tömör soros könyvet olvasok József Attila életéről. Naon pikánsc :):P

szabóada 2011.07.04. 17:43:42

...és nem vagyok cica, hanem karmos vadmacska, jobb ha nem "sic"-celsz nekem! :D :P

pengnui 2011.07.04. 17:50:05

@szabóada: nem neked szólt, hanem a filmnézésnek olvasás helyett

szabóada 2011.07.04. 17:53:12

Olvasgattam az "odaát" írásokat, és összekötöttem Bloody Maryt Florance-al, a tükrös sztori miatt. Új nekem ez a téma, és a kevés tudás, nagy tévedések forrása. De hát te is biztattál, hogy merjek tévedni,.. ne félj, nem lesz benne hiány! :D

szabóada 2011.07.04. 18:06:19

@pengnui: amúgy azért nem olvastam végig a Parfümöt, mert túlságosan nagy hatással volt rám, annyira, hogy nem tudtam kizökkenni abból a hangulatból és odafigyelni bármi-, bárki másra. Beszippantott totálisan. Ez már azért nem nooormális dolog, de ilyen vagyok. Inkább letettem.

pengnui 2011.07.04. 20:47:12

@szabóada: szerintem az a jó mű, ami hatással van az emberre ..

bár lehet, hogy nem ekkora :S

nyári szünet/szabadság alatt kiolvasod :)

szabóada 2011.07.04. 21:45:38

kétségtelenül így van.
És minden versed hatással van rám, csak nem írok mindegyikhez kommentet, így is bőven elhalmozlak. :D
Jó pár könyvet beterveztem a nyárra az biztos!

pengnui 2011.07.04. 21:47:45

@szabóada: :) közben felkerült az éden mese pár része, olvasd el érdemes

pengnui.blog.hu/2011/07/04/mesek_az_edenbol_leonore_anya

leonore anya közel áll bloody mary-hez is

pengnui 2011.07.04. 23:39:28

technikai problémák miatt lekerült egy kicsit a mű, de hamarosan újra jön

szabóada 2011.07.05. 14:54:05

@pengnui: pech! Pont most akartam elolvasni! :S
süti beállítások módosítása