pingwin 2011.07.18. 14:55

Tornay András

Kedves Olvasó!

Szeretnénk Nektek bemutatni Tornay Andrást, és néhány gondolatát.

 

Mikor kezdtél el foglalkozni az írással?

Gimnáziumban kezdtem el egy kisregényt, amit sosem fejeztem be. A versek főiskolás koromban születtek először. Azt hiszem, akkor értem meg arra, hogy kellő mélységben átéljem a körülöttem, s bennem lévő világ történéseit.



Mi volt az a lökés, ami segített elindulni az írói pályán?
 

A főiskolai nyelvtanáromnak megmutattam néhány írásom, s azonnal megjelentetett néhányat egy helyi antológiában. Amikor először láttam nyomtatásban soraim, akkor hittem el, hogy ez másnak is üzenhet valamit. Egy éven belül magánkiadásban elkészült az első könyvem.

Kik voltak rád hatással?

Rengetegen. Elsősorban nem is költők, hanem emberek, akik merték élni az életüket, bátran új irányokat vettek, s minőségi döntéseket hoztak. Zenészek, festők, írók, táncosok inspiráltak. Az irodalmi eszköztárakat illetően a Biblia, Weöres Sándor, József Attila és Oravecz Imre (A hopik könyve), Nikosz Kazantzakisz és Tim Hansel formai megoldásai hatottak rám leginkább.



Írásaidban milyen témák jelennek meg?
 

Isten, ember. Vertikális és horizontális viszonyok. Döntések, élmények. Mennyország a pokol nélkül.



A magyar irodalomban hova helyeznéd el magad?
 

A T betűhöz. (Tanulóvezető) J



Milyen hasznos tanácsokat tudnál adni egy kezdő írónak/költőnek?
 

Két legfontosabb tanács: 1. Merj önmagad lenni vállalva a teljes természetességed. 2. Ne a számokban mérd a hatékonyságod.



Hol, és milyen módon tudna megjelenni?
 

Erre érdemben nem tudok válaszolni. Az én verseim iránt sem érdeklődik egyetlen kiadó sem. Rábíztam a világhálóra az alkotásaim. Hátha lesz halász, aki rátalál.



Könyvkiadással kapcsolatban mire kell figyelni?
 

Lásd előző válasz.



Mit gondolsz a mai magyar irodalomról?
 

Nagyon mélyre kell merülni a kincsekért, s kevesen vállalják az igazgyöngyök megszerzésével járó kalandokat. Félek, hogy a magyar irodalom a kommersz, a mérhető, a divatos és közönséges irányába halad. Csak reménykedem, hogy megmenekül nagyobb sebek nélkül.



Szerinted hol helyezkedik el a magyar irodalom Európában? Milyen tendenciák figyelhetőek meg?
 

E két kérdéssel kapcsolatban, -őszintén bevallom- nincs kellő ismeretem a témáról, így nem tudok rá érdemben válaszolni.

www.tornayandras.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://pengnui.blog.hu/api/trackback/id/tr523077111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabóada 2011.07.18. 16:27:36

De jó volt! :) Köszönet Andrásnak és a riporterének! :) A tanácsokat is megfogadjuk!

DrHellSpawn 2011.07.18. 22:48:12

Köszi az interjút!
Nem bánnám, ha lenne egy állandó rovatunk hasonlókból... :)

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2011.07.18. 22:59:09

@DrHellSpawn: igyekszem, csak találni kell megfelelő beszélgetőpartnert
süti beállítások módosítása